Om företaget


Crown Design har sin bas i västra Värmland och grundades som de flesta företag på en dröm. I mtt fall drömmen om att få jobba på heltid med och kunna försörja mig på det jag älskar att göra, tycker är intressant och är bra på. Analog konst har jag sysslat med i hela mitt liv och gått konst- och designutbildningar, men den grafiska biten kom jag främst i kontakt med när jag utbildade mig till teknisk illustratör för några år sedan. Det öppnade en helt ny värld och gav mig så många nya möjligheter samtidigt som jag hade en stor fördel av att redan ha kunskap om form, färg och komposition. Efter utbildningen arbetade jag på ett multinationellt företag som marknadsassisten/marknadsdesigner och höll i två års tid enbart på med marknadsföring och design av trycksaker och webb. Under dessa år väcktes intresset för att kunna skapa riktigt bra marknadsföring och jag upptäckte att det finns ett stort behov hos små och medelstora företag av att få hjälp med sin marknadskommunikation. Numera kan man säga att min dröm är att hjälpa dig att förverkliga din företagsdröm. 


Anna-Karin Rosenqvist/Crown Design

OLD WAYS WON'T OPEN NEW DOORS

Några saker som är viktiga för att ditt företag ska kunna klara sig i konkurrensen

KÄNSLA


Eftersom känslor påverkar oss mer än vi tror så leverera även dina marknadsföringsbudskap genom att väcka känslor. Ta med fakta och sprängskisser om du vill, men det är genom att väcka känslor som du kan sticka ut bland dina konkurrenter. Du kan till exempel använda dig av storytelling och för att väcka intresse för ditt företag och välja bilder med omsorg.


FÖRSTÄRK BUDSKAPET


Låt text och bild samverka och förstärka ditt budskap.

Tillför ett värde - Bjud på dina kunskaper och know-how, ge dina kunder en upplevelse varje gång de handlar av just dig

KVALITET RAKT IGENOM


En kedja är inte starkare än dess svagaste länk. Det räcker inte med en snygg hemsida, du måste ha bra betallösningar och kunna leverera det du säljer på utsatt tid samt bemöta dina kunder på ett bra sätt.

FOKUS


Håll fokus på din affärsplan, din målgrupp och dina styrkor. Uttryck dig tydligt och var seriös. Humor och klurigheter kan vara helt rätt, men dina kunder ska förstå vad du säljer och kunna lita på att du vet vad du gör.

unsplash